Special Issue | „Arts & Citizenship – Towards Diversity of Cultural Expressions“

Call for Papers | Bewerbungsschluss 30. September 2019

Die Zeitschrift für Kulturmanagement plant einen Schwerpunkt zum Thema der 12. Jahrestagung des Fachverbands für Kulturmanagement e.V. in Wien: „Arts & Citizenship – Towards Diversity of Cultural Expressions“. Erwünscht sind (theoretische oder empirische) wissenschaftliche Beiträge, Essays und Fallstudien zu Fragen einer (Neu-)Bewertung von Kunst und Kultur in Anbetracht des Bekenntnisses zu kultureller Diversität der UNESCO Konvention (2005) sowie zu den Beziehungen und Rollenverständnissen von Künstler*innen, Kulturmanager*innen, Kulturorganisationen und ausbildenden Institutionen in Hinblick auf neue Konzepte von Citizenship und gesellschaftlichem Engagement. Einsendeschluss für die Manuskripte (englisch oder deutsch) ist der 30. September 2019.

Informationen für Autor_innen finden sich unter: www.fachverband-kulturmanagement.org/informationen-fur-autoren/

The Journal of Cultural Management is planning a focus on the topic of the 12th Annual Meeting of the Fachverband für Kulturmanagement e.V. in Vienna: „Arts & Citizenship – Towards Diversity of Cultural Expressions“. We invite you to submit (theoretical or empirical) scientific contributions, essays and case studies on questions of a (re-)evaluation of art and culture with regard to the clear commitment to cultural diversity of the UNESCO Convention (2005) and to the relationships and roles of artists, cultural managers, cultural organizations and educational institutions in view of new concepts of citizenship and social commitment. The deadline for submission of manuscripts (English or German) is September 30, 2019.

Further information for authors can be found here: https://www.fachverband-kulturmanagement.org/informationen-fur-autoren/